Re: Jak uleczyc boot'a dysku

Autor: DAREK (darles_at_go2.pl)
Data: Thu 07 Nov 2002 - 18:09:08 MET

On Mon, 4 Nov 2002 22:43:46 +0100, "Michal Kawecki" <kwinto_at_2com.pl>
wrote:

>Drive Image popisal sie tu pieknym babolem, najwyrazniej programisci
>umiescili pytanie "Are you sure?" o krok za daleko ;-).
Wowczas nie wszystko opisalem do konca ale byla w tym "kwiatku"
odrobina i mojej winy, ale mimo to program sie zagalopowal tak jak
napisales.

>Pewny to bedziesz, jak zrobisz sobie kopie MBR _przed_ fixmbr, a nie po
>:-). IMO nie powinno byc zadnych problemow.
Dokladnie :-)

>Podejrzewam po prostu, ze DriveImage nadpisal standardowy IPL swoim
>wlasnym kodem, wiec wystarczy go tylko przywrocic.
I tak wlasnie bylo, zrobilem kopie przed i po fixmbr i teraz gdy
porownuje oba pliki (po kuracji fixmbr) widac, ze poczatki pliku maja
inne wpisy.

>Polecam MBRWork http://www.terabyteunlimited.com.
Tak to Wielki Maly Program ;-)
Wielkie Dzieki !!!

Teraz kolejny problem z tej serii :(
Kolega ma 2 dyski niby wszystko z nimi jest OK (zapis/odczyt) ale
wspomniany wyzej program (Drive Image) pisze o drugim dysku cos
takiego:
"Disk 2 (39079MB 4982c 255h 63s) appears to have partitions created
using a different drive geometry (269h 63s). This serious problem can
lead to data loss."

Na 2 dysku sa same dane, pierwszy jest systemowy wiec zastanawiam sie
czy wspomniany fixmbr moze tu pomoc ?
Nie musze chyba dodawac, ze zdrowej kopii MBR'a brak.

IMHO to rozkalibrowanie moglo powstac dosc dawno temu, gdy 2 dysk byl
podpiety do raida ale teraz oba jada na ATA100.

Pozdrawiam

Darek