Re: Problem z dyskiem IBM 20 GB część 2

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Tue 05 Nov 2002 - 11:44:19 MET

"karlos" napisal(la) dnia 2002-11-04 23:29, te oto slowa:

> Czy możliwe jest by usunąć bad sectory wymianą biosu dysku

1. Nic nie wymienisz !.
2. Nie _mozna_ usunac fizycznie uszkodzonych sektorow !
(moze mylisz "bledne klastry" z uszkodzonymi sektrorami ? ;-D).

> (tak powiedziano mi dziś po naprawie trwającej 1,5 godziny)
> Jakoś nie chce mi się wierzyć by można było usunąć uszkodzone obszary
> dysku (ok. 2MB) ot tak sobie, tylko na drodze programowej.
> A może jest to sprytnie załatwione poprzez "zaznaczenie" za pomocą
> jakiegoś programu uszkodzonych obszarów, że nawet nie widzi ich
> skandisk itp. programy?

Mowiac "krotko", mozna je wylaczyc z uzytku (elektronika dokona
prze-adresowania tych uszkodzonych).

> Może powinienem dostać drugi dysk?

Moze :-)
Wykonuj regularnie kopie cennych danych.

P.S.
Czytaj archiwum grupy ...

--
Best regards, Kosh                  kosh(at)khn(dot)multinet(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"