Re: Ma ktos pomysl co zrobic z uszkodzonym CD

Autor: Marcin Tworek (marcintworek_at_post.pl)
Data: Fri 29 Nov 2002 - 01:08:19 MET

> Niezle pytanie!
> Ale chodzi o naped czy plytke? Bo moze chodzi o
> proby odczytu porysowanej plytki???

Jak dla mnie to CD zawsze oznaczalo plyty ( Compact Disc ).
Napedy nazywa sie CD-ROM.
Co do uszkodzonej plyty to proponuje poszukac napedu
z lepsza korekcja bledow, sam mam dwa napedy, jesli plytka
jest dosc mocno porysowana to odczytuje ja jeden, a drugi nie.
Oczywiscie sa granice zniszczenia plyty, jak sa glebokie rysy
to mozesz ja od razu wyrzucic.
Ewentualnie mozna odzyskac reszte danych z nie zniszczonej
czesci nosnika. Tu polecam program ISO-Buster:
www.isobuster.com
Pozdrawiam
Marcin Tworek