Re: Flash BIOSu

Autor: Marcin Tworek (marcintworek_at_post.pl)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 19:11:27 MET

> Z tego co wyczytałem w manualu:
> 1. Odpalić kompa z dyskietki startowej
> 2. Włożyć dysk z BIOSem i AmiFlashem
> 3. Wklepać: aminf333 021029.rom i enter
> 4. Czekać i się modlić :)

> Teraz kilka pytań:
> 1. Czy TO wystarczy?

Powinno wystarczyc, postepuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

> 2. Co może pójść nie tak?

Moga wylaczyc prad w trakcie flashowania, a wtedy to juz tragedia.
Najlepiej podpiac kompa do UPSa, a jesli go nie masz to
nie wlaczac zadnych innych urzadzen ktore moga wywalic korki.

> 3. Czy mogę niedwracalnie uszkodzić jakiś element?

Nieodwracalnie to raczej nie, jesli cos pojdzie nie tak to
idziesz do serwisu i wgraja ci BIOS ponownie za okolo 30-70 zl

> 4. Czy o czymś zapomniałem?

Chyba nie.

> 5. Jeśli coś będzie nie tak czy mogę wrócić do "starego" BIOSu?

Mozesz o ile posiadasz wczesniejszy bios.
Nigdy nie flashowalem BIOSu Ami, tylko Award.
W programie awdflash.exe jest mozliwosc zgrania z plyty glownej
starego BIOSu na dysk przed wgraniem nowej wersji, w Ami
powinno byc chyba tak samo.
Poza tym nowoczesne plyty glowne posiadaja specjalny obszar BIOSU,
ktory nigdy nie jest flashowany, w przypadku uszkodznia BIOSu
potrafi on obsluzyc dyskietke z ktorej mozna dokonac reanimacji.

> Dzięki za odpowiedź!

Pozdrawiam
Marcin Tworek