Re: komputer jak traktor;)

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 00:57:15 MET

> mam taki klopot jak w tytule.. cos strasznie warczy ostatnio albo sie
> odzwyczailem a moze wnocy

otworzyc bude i sprawdzac (najlepiej w nocy jak cisza wokolo)
po kolei paluchem zatrzymac na sekunde:
- wentylatorek na grafice
- wentylator na procku
potem:
- wylaczyc kompa, odlaczyc zasialanie od dysku i wlaczyc na chwile kompa
- zrobic z kartki papieru rulonik i zatrzymac wentylator w zasilaczu
(rulonik ma sie zmiescic miedzy wytloczenia i musi byc miekki zeby nie
uszkodzic lopatek wentylatora) - tylko niech Tobie nie wpadnie do srodka ;-)

> wkazdym razie mam p3boxa (733) czyli z def wiatrakiem
> dotego obudowe englight wiec zasilacz jest cichy
> geforce2 mx i maxtor nisko obrotowy

jak wyjdzie ze zasilacz to najpierw usunac grilla - to wytloczenie z tylu
jak wyjdzie ze to dysk to odizolowac go od blachy obudowy
jak wyjdzie ze grafika - zmienic cooler z wentylatorem na sam radiator -
moze byc np od BOXowego Intela - trzeba pokombinowac z mocowaniem - mozesz
dac nawet z wentylatorkiem puszcoznym na 7V, albo dac raditor z chipsetu
plyty glownej np Zalman ZM-NB32J powinien byc OK
http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm
jak wyjdzie ze to cooler z procka to najpierw wyczyscic wentylator z kurzu i
naoloiwic (przy grafice to zrobic tez przed wymiana) jak nic nie da to
zmienic na jakis inny moze byc Zalman CNPS3000-Plus
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3000P.htm
w trybie SILENT spoko da rade i bedzie cichy 20dB
jak mas mniej kasy to np Titan D5TB, po tuningu bedzie ok - zdjecie grilla,
odizolowanie wentylatora od radiatora i puszczenie go na 7V
http://www.titan-cd.com/d5t.htm

> jakas strone i sklep z materialami do wyciszania i byly tam rozne
> coolery zolmana czy zholmana? jakos tak
> niestety sklep jest gdzies na swiecie poza polska.

jestes z Wa-wy udaj sie albo na WGE - przejscia podziemne kolo GUS np w
SEMICONie maja kilka bajerow, albo od razu wal do Discotechu
http://www.discotech.waw.pl/ tylko najpierw zobacz jak trafic :-)

i nie daj sobie wcisnac czegos czego nie potrzebujesz ;-)

pozdrawiam