Drukowanie z DOS do portu COM1

Autor: Wojciech Ściesiński (wojteksci_at_wp.pl)
Data: Wed 27 Nov 2002 - 22:19:30 MET

Witam szanownych grupowiczów :-)

Mam następujący problem. Do komputera z WIN 98SE jest podłączona na
portu COM1 drukarka fiskalna, która powinna drukować paragony z programu
księgowego uruchamianego pod DOS'em (sam program napisany jest w
Clipperze). W sumie to nawet drukuje gdy ... liczba pozycji na paragonie
nie przekracza 20-tu, gdy jest tego więcej to program wysyła dane by ...
po kilkunastu wysłanych rekordach stwierdzić, że gdzieś powstał błąd i
wysłać do drukarki fiskalnej instrukcję o anulowaniu paragonu. Krótkie
paragony drukuje OK.

Podejrzewam, że ma to związek z jakimś buforem dla tego wydruku/portu -
dane wysyłane się nie mieszczą w nim (komputer szybciej wysyła niż
drukarka jest w stanie z niego pobrać) i stąd błąd przy dłuższych
paragonach.

Czy moja koncepcja tj. ze zbyt małym buforem trzyma się kupy ? tzn. czy
coś takiego jak bufor wydruku/portu istnieje ?

Jeśli istnieje to gdzie można sprawdzić jak ustawiony jest bufor
wydruku/portu, ewentualnie go powiększyć ?

Niestety ze względu na specyfikę drukarki fiskalnej nie ma pola na
testowanie - to powinien być strzał bez pudła bo fiskus srogi jest :-(

Z góry dziękuję za pomoc :-)

Pozdrawiam

--
Wojciech Ściesiński