Re: Skaner na lampę czy na diody?

Autor: Schatzi (schatzi_at_go2.pl)
Data: Wed 27 Nov 2002 - 21:21:08 MET

> Chcę kupić skaner do 400zł. Ale sprzedawca zapytał się jaki chcę: na lampy
> czy diody. Nie bardzo wiedziałem co odpowiedzieć. Według niego skaner
> lampowy lepiej sobie radzi z przestrzenią czyli cytat: "jak się skanuje to
> książkę to literki nie uciekają na grzbiecie książki". Możecie mi doradzić
> jaki kupić? Jakie według Was są wady i zalety tych dwóch rodzajów
skanerów?

Jeśli zamierzasz skanować książki w dużej ilości to wybierz lampowy. Ja mam
Canona N650u (na diodach - specjalny system LIDE0), który świetnie radzi
sobie z fotografiami i luźnymi kartkami, jednak do książek nadaje się raczej
średnio(trzeba dość mocno dociskać). Zaletą skanerów na diodach są
rozmiary - mój ma grubość zaledwie 2 cm.
Co do producentów to zdecydowanie polecam Canona, HP i Agfę.

pozdr.

Konrad