Re: proszę o opinię na temat drukarki

Autor: SirDavid (adamd_at_fastmail.wytnijto.pl)
Data: Mon 04 Nov 2002 - 12:50:54 MET

On Sun, 3 Nov 2002 22:19:03 +0100, "plitkin" <plitkin_at_interia.pl>
wrote:

>Osobiscie uczestniczylem w badaniach opinii rynkowej czekolady (...)

Wydruki to nie czekolada, kiepskie porównanie. Gusta smakowe są mimo
wszystko o wiele bardziej zróżnicowane.

> (...) i robi sie takie tabelki jak ty podales: wiec powiem jedno
> - jest to totalna bzdura!

Dla czekolady pewnie tak, ale nie dla wydruków.

>Jezeli chodzi o druk tekstu: chcialbym zobaczyc czlowieka (a szczegolnie
>amatora), ktory golym okiem odrozni wydruk z Canona S300 od Canona
> S800 - na tym samym papierze.

Gołym okiem nie oznacza na pierwszy rzut oka. Gdybyś miał tylko
spojrzeć, to pewnie różnicy nie ma, ale jak się tak dokładniej
przyjrzeć to się znajdą, nawet gołym okiem.

>Dam przyklad: znajoma pracowala w radiu ogolnokrajowym (...)

I znów, co ma piernik... ? Dajesz bardzo dziwne przykłady.

> amatorzy dostali 26 kartek z roznych drukarek i udaja, ze widza roznice
> w jakosci druku,

Twierdzisz, że wszystkie 26 wydruków było identyczne?

> i to tak ja widza, ze potrafia okreslic skali od 1 do 100!
> Np. ta drukara ma 53 :-))) A ta - juz 56!!! Albo nie: 55!!!

A nie wpadłeś na to, że można posortować sobie wydruki od najlepszego
do najgorszego i potem jakoś tam poprzydzielać im punkty (malejąco)?
To miała być przecież _subiektywna_ ocena, nikt na jej podstawie nie
będzie mówił że ta drukarka ma wydruki lepsze od innej o tyle punktów,
bo niby jak to zinterpretować? Liczy się to, że według iluśtam osób ta
drukarka drukuje ładniej niż tamta, a różnica jest bardziej lub mniej
wyraźna. To według mnie wystarczy żeby się pobieżnie zorientować w
temacie jakości wydruków z różnych drukarek.

>No i jeszcze jest jedna rzecz: pytajacy pytal o _niedroga_ drukare do domu,
>tania w eksploatacji... Chyba nie po to stawial tkaie wymogi, zey drukowac
>zdjecia na miedzynarodowe konkursy...

A z tym się zgadzam. Od tego trzeba było zacząć, a nie mieszać do tego
czekoladę i horoskopy.

Adam.