Re: Cicha obudowa

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Tue 26 Nov 2002 - 11:04:01 MET

> Czyli za 200 zl moge sobie kupic tylko zatyczki do uszu? Nie chse wydac
kasy

nie do konca ;-)

> bez sensu na nowa obudowe o kosmicznych ksztaltach. Potrzebuje tylko
czegos
> cichego. A moze sam zasilacz wystarczy wimienic? Moze ktos poleci mi jakis
> dobry/cichy/nie za drogi coller na CPU i zasilacz 300 W?

a co halasuje w Twoim kompie ?

zasilacz - poczynajac od Enlighta z serii HPC-300-xxx (to samo co Chieftec
bo oba robione przez Sirtec), Antec, Enermax itd, teoretycznie to zwykly
zasilacz tez mozna wyciszyc - najwazniejsze to wywalic grilla (jezeli
tloczony, bo jak druciany to moze zostac) bo on czesciowo powowduje szum
powietrza a na dodatek utrudnia "wydalanie" cieplego powietrza z zasilacza,
jezeli zasilacz nie jest u Ciebie obarczony wymiana powietrza w calej budzie
(masz dodatkowe wentylatory) to mozna spowolnic wentylator w zasilaczu (IMHO
bezpieczna granica jest 7 - 8V) - sposobow wiele (poszukaj w archiwum bo
bylo o tym ze 100x)

co do coolerka to zalezy do jakiego procka
- jak jakis slabszy AMD lub jakis Intel z rodziny Coppermine,Tualatin to
styka TitanD5TB (wywalasz grilla, dajesz podkladki gumowe miedzy radiator i
wentylator, dodatkowo spowalniasz go (5 - 9V) w zaleznosci od procka
- jak jakis mocniejszy procek to Zalman - tyle ze on juz nie jest tani

jak masz cichy dysk twardy, wyciszony (lub cichy fabrycznie) zasilacz, oraz
wyciszony (lub cichy fabrycznie) cooler to wyciszanie/zmiana obudowy moze
nie byc juz taka konieczna

pozdrawiam