Nieustające łaczenie sie z siecią

Autor: Marcin \(news\) (anty_at_spam_delphins@poczta.onet.pl)
Data: Tue 26 Nov 2002 - 00:06:04 MET

Witam,

czy spotkał się ktoś z takim problemem:

komputer stacjonarny, karta sieciowa Planet (PCI);

prawdopodobnie jakieś wirusy, czy też prosiaki - nie wiem:
- brasil.exe, brasil.pif, alevir.exe, scrsvr.exe, marco!.scr, instit.bat

wchrzaniające sie do win.ini (run) oraz do rejestru w gałąź \RUN i w trakcie
działania wołające internet co jakiś czas (często) - wszystkie lądują w
katalogu {Windows}.

Po ich fizycznym usunięciu (w autoexecu, bo w windzie są nieusuwalne -
chodzą sobie) efekt ciągłego wołania internetu znika, ale nie do końca:

1. woła o internet zaraz na starcie windy
2. po zamknięciu IE
3. przy odpalaniu OE - pokazuje się okno do dialup, ale również to wołanie o
internet z klawiszami "Pracuj w trybie offline" i "Próbuj ponownie"
 - zaznaczam, że OE odpala się koszmarnie wolno! - kilkadziesiąt sekund!

W pierwszej chwili myślałem, że może to z powodu karty sieciowej (chodzi mi
o wołanie internetu) ale po jej odinstalowaniu i fizycznym wyjęciu wołanie
nie ustało :-(

I moje pytanie brzmi: Czy ww. pliki komuś się z czymś kojarzą, czy może
jednak ta karta sieciowa, ew. co zrobić żeby w obecności karty sieciowej
(używana tylko do łączenia się z notebookiem przez otoczenie sieciowe) IE
oraz OE wołały internet tylko i wyłącznie przez dialup.
Dadam jeszcze, że na zakładce "Połączenia" zaznaczenie opcji łącz zawsze
przez połączenie domyślne, czyli dialup - wspólne dla OE i IE - działa tylko
przez jakiś czas po czym automagicznie wraca na opcję "nigdy nie wybieraj
połaczenia" czyli jakby wyłączało dialup z obiegu.

Mam nadzieję, że nie zamieszałem zbytnio.. acha, ogólnie wykonałem
następujące czynności:
 - wyjęcie karty sieciowej
 - usunięcie jej z windy
 - reinstalacja windy na istniejącą instalację
Wszystko pozostało po staremu już na samym starcie windy pokazuje się
wołanie o internet "..w tej chwili nie ma aktywnych połaczeń ... bla, bla..
"Pracuj w trybie offline" i "Próbuj ponownie" - wybranie klawisza próbuj
ponownie nie powoduje wywołania okna dialup z domyślnym połączeniem, a
raczej gdzieś tam po cichu się chyba coś próbuje łączyć przez kartę
sieciową.. tak myślę.

liczę na oświecenie,

pozdrawiam,
bacik

p.s.
chciałbym uniknąć instalowania windy od zera.

p.s.2.
co to w ogóle jest za firma Planet, warte są cokolwiek te karty sieciowe?
Jakieś dodatkowe oznaczenia na karcie:
TAIMAG HE-012D0151B
RTL81390 1C405S2
na kodzie kreskowym:
ENW 9504(V.6) 2328429(009)

więcej istotnych informcji nie pamiętam, gdyż to nie chodzi o mój sprzęt.