Re: procesory

Autor: GLide (glid_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Mon 25 Nov 2002 - 16:25:54 MET

JFK <jfk_at_NO_SPAMokg.gdynia.pl> napisał(a):

> czyjest sens doplacac do intela czy jednak andal trzymac sie adm
> chodzi mi o procent programow dedykowancyh pod konkretne procki
W zasadzie trudno o cosd takiego jak soft dedykowany pod konkretny procek.
Oczywsicie bywa tak, ze jeden program chodzi lepiej na Intelu inny na AMD.

> czy jak proceks ie nazwya athlon xp 2200 to ma te 2 giga czy nie ?
> bo ktos mi mowil ze ma tylko 1,66 a to by byla kicha bo wtedy pojecice
> rzonica cen praktycznie nie instanieje
Dziwny jestes. Istnieje. Co cie obchodzi ile ma MHz??? Wazne jak sie w
praktyce sprawuje. Procek jest tyle wart jaka wydajnosc soba prezentuje.
Jesli ten np. 1.6GHz Athlon dogania P4 2GHz to ma prawo podobnie kosztowac, a
jesli jest tanszy tym lepiej.

> potrzebuje do dwoch kompow
> jeden bedzie dosc wypasiony za okolo 6kpln do zastosowan ogolnycyh glwonie
> dziwekowych (sb audigy i amatorska zabwa z muzyka)
> a drugi duuuzo tanszy (tylko 3 kpln) ale za to z wikeszmi wymganiami bo do
> edycji filmow z DV
Tez troche dziwne. BO imho wieksze wymagania sa stawiane przed kompem do
obrobki video niz dzwieku, chyba, ze sama karta dziwekowa bedzie warta 3k zl,
tylko ile dla odmiany chcesz zaplacic za karte do obrobki Video?
Sam piszesz, ze przed kompem 2 beda stawiane wieksze wymagania.

> w zasadzie elemnty mam juz mniej wiecje dobrane ale jakby ktos mial cos do
> popodwiedzienia to zapraszam
> zalezy mi przede wszytkim na tej info o prockach
Generalnie P4 dobrze sprawuje sie przetwarzaniu strumieniowym - kodowanie
itp, trudno jednak powiedzec jak bedzie pod danym softem sprawowal sie
podczas prac kompozycyjnych video itd.
AMD tez sie do takich prac nadaje oczywiscie.
Jesli zamierzasz uzywac karty video ze sprzetowym kodekiem (ktory zamierzasz
domyslnie uzywac) to szegolne wlasciwosci P4 w tej kwestii sa mniej wazne.
Gdyby bylo odpowiedni wiecej kasy kupil bym do video P4 ( w wypadku
ograniczen fifnasowych zastanawialbym sie nad AMD

Pozdrawiam
GLide

PS. Przestan wierzyc w magie czestotliwosci zegara.