Re: o partycjach kilka pytan

Autor: pjaskowy ludek (pjotrekm_at_o2.pl)
Data: Sun 03 Nov 2002 - 07:52:19 MET

> dysk ma stala pojemnosc niezaleznie od ilosci partycji.

a ja jednak bym sie upieral przy swoim choc to nie jest takie proste jakby
sie wydawalo. Wydaje mi sie ze im wieksza partycja tym wiekszy rozmiar
klastra przy formatowaniu tejze partycji. a co za tym idzie jesli mam 8kb
cos tam to zamjmuje mi np. 32kb klaster (matko to chyba tak sie nazywa, ale
si enie upueram). co automatycznie blokuje mi pozostaja pojemnosc dysku
czyli 32-8= 24 kb ktore sa juz zupelnie nie uzywane. i w zwiazku z tym mimo
ze dysk mam zalozmy 20gb to faktycznie mozesz zapisac np. 17,5 i nie wynika
to z przeliczenia na gb na kb lub bajty.

tak mi sie wydaje i tak kiedys czytalem o tym w jakiejs bardzo madrej
ksiazce.

pozdrowienia
pjotrek

PS. moglem pomylic nazewnictwo ale ten kto wie o czym mowie bedzie wiedzial
gdzie jest blad w nazwie