SCSI - dwa kanaly czy RAID

Autor: Adam (fuzzy_logic_at_go2.pl)
Data: Fri 01 Nov 2002 - 17:07:38 MET

Mam pytanie, właœnie składam kompa do edycji grafiki
i o ile wiem co i jak z resztš hardware'u to mam dylemat z dyskami, ponieważ
chcę
kupić kontroler SCSI plus dysk(i) SCSI (cd-rom Plextora na SCSI już mam).

I tutaj pytanie - czy lepiej kupić kontroler z raidem i sknfigurować dyski
jako
00(striping) czy kupic dwukanalowy kontroler SCSI i kazdy dysk podpiac na
osobnym
kanale (slyszalem, ze czasami lepiej, jak np system uzywa osobnego dysku, a
soft
osobnego)

Jakie kontrolery SCSI sa najpewniejsze?, ja myslalem nad Adaptec'iem 39160
(dwa kanaly)
badz tez nad IBM ServRaid 4Lx Ultra160 32MB(raid plus 32 MB pamieci).

Na kompie bedzie soft typu : Premiere, Maya, SoftImage|3D, LightWave itd),
OS Win 2000
albo XP Pro.

--
Pozdrawiam,