Re: Ustawienia zworek na HDD SCSI

Autor: Hades (ozyrrys_at_wp.pl)
Data: Thu 24 Oct 2002 - 17:38:57 MET DST

> Użytkownik "Maciej W. Rozycki"

> To raczej zaleta, ale mozna ja wylaczyc usuwajac wspomniana zworke.
> Chroniac przy okazji zasilacz przed przeciazeniem przy wlaczeniu
> zasilania. Choc przy malej liczbie dyskow moze to nie miec duzego
> znaczenia.
> + Maciej W. Rozycki,
Fakt. Jesli jest to tylko jeden dysk to mozna spokojnie zworke
zdjac. Z drugiej jednak strony czy 10 sekund moze miec takie
znaczenie? Komputera nie wlacza sie 10 razy na minute.
Co zas do samej istoty rzeczy. Kontrolery SCSI nie sa tak
ulomne jak IDE. Mozna zatem wyobrazic sobie (choc w warunkach
domowych to raczej zalozenie chipotetyczne) ze jest do uruchomienia
10 dyskow. Dzieki wlasnie takiemu ustawieniu zworki, rozkrecaja sie
one po kolei i zasilacz jest wtedy w stanie spokojnie wytrzymac takie
obciazenie. Wszak najwiecej pradu dysk pobiera w momencie startu.
AM