Re: Klastry: z 16k na 4k

Autor: Hubert Grzegorzewski (this_adres_is_invalid_at_wp.p)
Data: Thu 24 Oct 2002 - 12:40:24 MET DST

Użytkownik wrote:

> Większa szybkość ? A czemu ? Bo IMHO to wielkość klastra nie ma
> znaczenia na szybkość operacji odczyt/zapis. Dysk i tak czyta
> sektorami (i to stałą ilość tych sektorów), a zawsze sektor=512
> bajtów. Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić :)

Mylisz sie :) Zakladasz sytuacje idealna, tzn. dane ulozone idealnie
sekwencyjnie. Ale co sie dzieje, jesli dane sa pofragmentowane? System
operacyjny korzysta z klastrow, nie sektorow dyskowych i w naszym
przykladzie bedzie mial do odczytania (poszukania) 4 razy mniej klastrow.
Np. w bardzo uproszczonym przykladzie plik 16k zostanie odczytany przez
odczyt tylko jednego klastra, a nie czterech. Pasuje? :)

Pzdr
Hubert
hubertg(at)poczta.onet.pl