Re: Klastry: z 16k na 4k

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 24 Oct 2002 - 13:09:03 MET DST

Użytkownik <apexa_at_poczta.onet.pl>...
[...]

> Większa szybkość ? A czemu ? Bo IMHO to wielkość klastra nie ma
> znaczenia na szybkość operacji odczyt/zapis. Dysk i tak czyta
> sektorami (i to stałą ilość tych sektorów), a zawsze sektor=512
bajtów.
> Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić :)

Twoje IMHO nie jest zgodne z prawdą :)
Większy klaster to gwarancja lepszego rozmieszczenia sektorów (więcej
danych na pewno będzie sekwencyjnie, mniejsza fragmentacja), a poza
tym FAT opiera się na adresacji klasterów (-erów), a nie sektorów. Na
końcu każdego klastera jest adres następnego z kontynuacją aktualnie
czytanego pliku, a ten następny może być w zupełnie innym miejscu
talerza; w przypadku mniejszych klasterów taka sytuacja zdarza się
znacznie częściej...

pozdro...

Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl