aktywne wyciszanie

Autor: zilog (zilog_at_wp.pl)
Data: Thu 24 Oct 2002 - 01:35:31 MET DST

siedzę sobie, czytam posty... coś mi przeszkadza - to szum, szum
ohydny szum wentylatorów... mam pomysła:

_aktywny filtr akustyczny_

teoria:
Dwa sygnały o tym samym okresie (częstotliwości), równej amplitudzie
i odwrotnych fazach eliminują się.

praktyka:
O ile mnie intuicja nie myli, szum wentylatorów w komputerze można uznać
za szum okresowy (muszę to sprawdzić - przepuszczę sygnał przez FFT).

Jeśli tak, to można by "zbudować" aktywny filtr akustyczny.
Wyobrażam to sobie jako mikrofon (rejestrujący aktualny szum wewnątrz
komputera) + urządzenie (karta dźwiękowa + jakiś kawałek softu?) które
odwracało by fazę szumu + niewielki głośnik w komputerze, który
odtwarzałby "odwrócony szum" i tym samym niwelował szum wentylatorów.
Myślę, że jest to do wykonania, skołuje sprzęt (jakiś dobry mikrofon),
zrobię analizy i jakieś testy... a co tam :)

.zilog