Samoczynne restarty

Autor: Piotr Hałaczkiewicz (piotrhalaczkiewiczWYTNIJTO_at_ITOTEZonet.pl)
Data: Tue 22 Oct 2002 - 22:54:13 MET DST

Witam!
Mam poważny problem z kompem:
Wymieniłem procesor z Durona 800 na Athlona XP 1700+ (1,46 GHz). Płyta
główna MSI 6330 K7T Turbo Lite, wg producenta po aktualizacji BIOSu, którą
przeprowadziłem obsługuje taki procesor. Do tego karta graficzna Prolink
GeForce 3 Ti200 (nie przetaktowana) z 128 MB DDR. SB Live! 5.1. RAM w dwóch
kościach SDRAM 133 MHz: 128 (bank 1) i 256 (bank 2) MB noname. FSB ustawione
na 133 MHz, sprzętowo wszystko wygląda OK, bo BIOS rozpoznaje procka jako
Athlona 1700+ czyli tak jak trzeba, pamięć chyba w porządku, reszta tez
powinna, bo wczoraj chodziło jak marzenie. Procek był w wersji BOX z
wentylatorem, który chłodzi go do jakichś 45st. C, wygląda że OK.
Dysk sformatowany, zainstalowany na czysto WinXP Pro. Ponieważ nie
rozpoznaje grafy, zainstalowałem mu Detonatory 30.82 czyli najnowsze.
Włączam 3DMarka, pierwszy test i po 5 sek. restart. Powtórzyło się to parę
razy z różnymi sterownikami, także w czasie surfowania w necie! (cud, że
jeszcze się nie zrestartował jak to piszę). Nie za wiele mogę zrobić, bo
Windows nie pokazuje żadnych konfliktów. Jedyne co mam to to, co było na
niebieskim ekranie po tym jak wyłączyłem opcję automatycznego restartu:
"IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" i "STOP: 0x0000000A (0x00000210, 0x000000FF,
0x00000001, 0x804DD251)". Poza tym system raportowania o błędach stwierdza
że to Device Driver Error. Jaki znowu driver, skoro na Duronie wszystko
chodziło cacy z takimi sterami i nie tylko.
Czy możliwe jest, że gdy przegrzeje się procesor, uszkodzeniu ulegną także
inne podzespoły (płyta główna, pamięci, karty)? Wiem, że możliwe jest
zniszczenie danych na twardzielu, bo procesor jeśli jest przegrzany pisze po
nim co popadnie. Sęk w tym, że ten Duron, co miałem go wcześniej właśnie
przegrzał mi się (awaria wentylatora).
I jeszcze jeden pomysł: obudowa to taka zwykła z kolorowym przodem, i sporą
wypukłością w kształcie odwróconej łezki z włącznikiem i diodkami - pośrodku
na dole, krótko mówiąc model 6013. Zasilacz ma niby 300 W, ale moze to
wahania napięcia powodują restarty (różnie bywa, ale chyba nie można tego
wykluczyć ???)
Prosze o pomoc, bo niestety moja wiedza nie wystarcza.
Pozdrawiam,
Piotr Hałaczkiewicz