ddr/sdr jeszcze raz i kompletnie

Autor: tharry (tharry_at_it-net.pl)
Data: Tue 22 Oct 2002 - 19:41:31 MET DST

witam
chcialbym sprowokowac kompletna i wyczerpujaca dyskusja - poniewaz ze
szczatkow informacji w roznych postach ciezko cos ustalic...

mamy procesor - athlon xp(no bo sa na tyle tanie ze nic innego sie nie
opyla... )

i teraz - dobor plyty glownej
na wstepie wywalam z rozwazan produkty ECS k7s5a(bo slyszalem bardzo wiele
zlych rzeczy typu - niedzialanie z danymi kartami rozszerzen, pamieciami,
zwisy systemu itp.- nie wiem czy to prawda, ale wolalbym nie sprawdzac)

mozna wybrac cos na kt133a(np ga-7zxe gigabyte' a, albo sl-75kav solteka) i
pamiec sdr133
mozna wybrac cos na kt266a(np asus - sa teraz cyba w miare tanie) i pamieci
ddr266
mozna tez postawic na (i tutaj bryluje chyba wlasnie gigabyte) na kt400 i
pamieci chyba ddr333(400 sa drogie, a slyszalem ze nie dziala to podobno
jeszcze jak trzeba)

tylko ze - ja nie mam zamiaru podkrecac procesora(mam zle doswiadczenia z
podkrecaniem amd:(

wiec bedzie dzialal i tak synchronicznie(ew na kt400 tylko 266)
mam karte agpx1(i wystarcza - NIE GRAM) - wiec w kt400 musialbym dokupic
jeszcze karte graf...
zaleta kt400 jest agpx8(moze kiedys w koncu wymienie karte, ale watpie), i
usb2.0(nie wiem jak duzy to plus)
jezeli wyeliminuje kt400(333 odrzucilem bo skoro jest 400 i tania...),
zostaje mi kt266a i kt133a
z tego co wiem miedzy kt133a i kt266a nie ma roznic technologicznych typu
agp/usb(oba maja 1.1?)
a z kolei powolujac sie na tomshardware to przyrost predkosci ddr266 w
porownaniu do sdr133 nie jest az tak duzy by rekompensowal az taaaak duza
roznice w cenie...
a moze sie mysl i plyty na chipsetach kt133a i kt266a czyms sie poza obsluga
ddr roznia?(co przemawialoby za 2 rozwiazaniem)
jak juz wspomnialem to nie gram, liczy sie dla mnie wydajny system i wole
512 mb wolniejszej pare % pamieci niz 256 pare % szybszej(i duuzo
drozszej..)
ostatnia sprawa - rozszerzalnosc - komputer bede chcial wymienic znowu prawd
za kilka lat(2-3, moze 4, ale raczej 2-3), wiec nie wiem czy jest sens
zastanawiac sie nad rozszerzalnoscia(na tomshardware widzialem juz zdjecia
nowej plyty, pod hammera, nowy typ podstawki itp - wiec nie sadze zebym
zapragnal wymienic dajmy na to athlona xp 2000 na 2600 - nie interesuja mnie
benchmarki - a jak zestarzeje sie maxymalnie 2000 to i 2600 nie bedzie
dobry - wtedy bede chcial procka 20 giga pewnie...
z tego co mi wyniklo kt133a jest ok - ale powiedzcie co o tym sadzicie(
prawd wlasnie gigabyte/soltek, athlon xp 1900/2000, 512mb sdr - NIE GRAM,
proc ma byc szybki bo kompilator korzysta z proca i wielkosic ramu a nie
super grafiki i 6 glosniczkow...)

--
pozdr. t_harry
"Old C programmers never die. They're just cast into void."