Re: Pentium III się grzeje...

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Tue 22 Oct 2002 - 16:02:43 MET DST

Pszemol wrote:

> Wewnątrz obudowy. I nie nonsens, bo inaczej zużywa się
> dysk twardy pracujący w temperaturze otoczenia 25'C
> a inaczej w temperaturze 45'C.

Oczywisc, ze temp ma bezposredni wplyw na zywotnosc i stabilnosc zestawu,
a przejmowanie sie tym przy tem 45*C i ogolnej odpornosc urzadzen jest
nonsensem. Sam dysk 5400 grzeje sie do tej temp ok 40*C pomacaj sobie
scalaki w nagrywarce podczas pracy. IMO najlepszym rozwiazaniem bylo by
umieszczenei dwoch wiatrakow 80x80 z przodu i z tylu. Pusc je na 7V-5V
przeplyw powietrzaswpowoduje spadek temp a zwolnione wiatraki beda ciche.

> Ogólno domowe - internet, małowymagające gierki.
> Chodzi o komputer słabozaawansowanego użytkownika
> który z racji tego, że niebogaty chce go długo
> utrzymać bez problemów.

Do internetu starczy w grach nowszych bedzie ciezko.

> Jakiego rzędu różnic wydajności mogę się spodziewać przy porównywaniu
> tych samych zegarów? Czy to ma to samo cache?

Prawde mowac wydajnos jes naprawde mala szczegolnie FPU. IIRC VIA C3
800MHz (FSB133) byla wolniejsza w testach od C300_at_450

BTW Prawde mowiac PIII 667MHz malo sie grzeje i IMO duzo temp nie zbijesz,
a wydajnosc spadnie. Przemysl poprawe pzeplywu powetrza.

--
Krzysztof Szczepanek
Old School Menatlity