Przeniesienie systemu (było: Re: Twarde dyski Wester Digital - prosba o opinie)

Autor: Lech Zaciura (lesz_at_idn.org.pl)
Data: Mon 21 Oct 2002 - 20:43:11 MET DST

Użytkownik Parseval wrote:
> Bliżej nieznany "Lech Zaciura" lesz_at_idn.org.pl oznajmił w wiadomo?ci

> Jesli mowa o systemie 95/98, mozna go bez problemu przekopiowac na
> nowy dysk. Wszystko co trzeba po tym zrobic to przeniesc system z
> dykietki startowej, poleceniem "sys". Oczywiscie trzeba pamietac aby
> zachowac sciezki dostepow do programow instalowanych na innych
> partycjach. Jesli natomiast chodzi o 2k/XP, trudno powiedziec.
> Prawdopodobnie da sie to zrobic na partycji FAT32 ale NTFS... Zreszta
> nie jestem pewny.

A czemu z dyskietki startowej przenosić system? Czegoś nie łapię.
Rozumuję tak: skoro zgadzają się ścieżki dostępu do systemu i
zainstalowanych programów, to ew. niedziałanie systemu może wynikać
wyłącznie ze struktury samego dysku i z tego, że system do poprawnego
działania wykorzystuje strukturę tego dysku, na którym został zainstalowany
(wielkość klastra, jakieś niuanse w formacie - nie wiem, nie znam się ;-)).
W sumie reinstalacja mi nie straszna, choć wolę jej uniknąć (niedawno to
robiłem, system nie obciążony). Natomiast boję się tego, że niby będzie
działało, ale pojawią się jakieś dziwne kłopoty.
Mój system to Windows 98SE PL.
Jeśli nie nadszarpnę, to poproszę jeszcze o oświecenie z tym przeniesieniem
systemu ;-)
Pozdrawiam

Lech

--