Re: kolor obudowy LCD

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Mon 21 Oct 2002 - 14:12:12 MET DST

In article <3db3e04a_at_news.home.net.pl>, Andrzej wrote:

> Ma ktos z tym jakies doswiadczenia ? Co lepsze biala obudowa czy czarna ?
> Podobno przy czarnej obudowie obraz sie wydaje ostrzejszy ...

Też się nad tym zastanawiałem. Wydaje mi się, że lepsza jest jasna obudowa,
bo obraz na monitorze zwykle jest jasny (tzn. ma więcej powierzchni jasnej
niż ciemniej) i ściana za monitorem też zazwyczaj jest jasna (chyba, że ktoś
ma akurat inaczej). Przy czarnej obudowie wzrok się męczy, bo dookoła ekranu
jest czarna obwódka i tworzy się przez to niepotrzebny kontrast w polu
widzenia: jasny ekran - czarna ramka - jasna ściana. Ale to zależy czy ktoś
ma wrażliwy na takie rzeczy wzrok. Ja akurat tak.

Paweł