Re: bluescreen a zasilacz

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Mon 21 Oct 2002 - 02:17:10 MET DST

Krzysztof Łątkowski wrote:

> sorki, troszke sie pospieszylem z wyslaniem :(
> Mam nastepujace pytanie: czy spadek napiecia w zasilaczu powoduje
> bluescreena, czy tez restart.

Słaba jakość zasilania ogólnie może powodować błędy pracy różnych
elementów komputera. Nie ma reguł. Są prawdopodobieństwa. Spróbuj
odciążyć zasilacz, odpiąć coś jak nie jest niezbędne.

> (sprzetowy monitoring nie pokazuje zadnych wahniec napiecia)

Sprzętowy monitoring zweryfikuj normalnym miernikiem i pomierz parę
napięć np. na wtyczce ATX podczas pracy kompa "na luzie" i pod pełnym
obciążeniem. Potem dopiero mu ufaj albo nie :-) Inna rzecz, że uśrednione
pomiary mogą być OK, ale trafiają się "szpilki" (w górę, lub w dół) i też
będzie kicha. Kiedyś się bawiłem w ustawianie iCII566 (cB0) na ~890 przy
napięciach 1.9÷2.1V na Abicie BF6 i w zasadzie działało, tylko że
musiałbym wyłączyć ACPI w BIOSie (dla Windy) i przekompilować kernel
Linuxa, żeby nie używał instrukcji HLT, bo komp zawisał przy zmianach
obciążenia z "idle" na "full load".

--
Pozdrówka,
        Artur