Re: DFI AK 74-EC

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Sun 20 Oct 2002 - 21:49:10 MET DST

Użytkownik "crossmen" <adams_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
Przede
> są
>
> i jeszcze pomarudze....jak myslisz czy da sie na niej odpalic jakiegos
> AthlonaXP? mozna sprobowac wsadzic czy jest to ryzykowne? jakies sa
poziomy
> napiec dla Athlona?

Athlon XP niestety nie pójdzie (też byłem gotów go dać). Wymaga chipsetu VIA
KT 133A lub późniejszego.
DFI AK 74 EC ma Via KT 133 (bez A).
Zasilacz mam chyba 230 W (obudowa kilkuletnia), BIOS z listopada ubiegłego
roku - nowszych nie ma. Jest jakiś z tego roku, ale to beta i dlatego nie
ryzykuję, tym bardziej, że kiedyś przekonałem się, że na tej płycie nie da
się wgrać BIOSa starszego od tego, który się ma. Oryginalnie miałem BIOSa z
listopada 2000 , potem marzec 2001 r., a tę płytę użytkuję od kwietnia 2001.
Aktualizacja BIOSa do wersji listopad 2001 wynikła z kłopotów z
zainstalowaniem Windowsa XP po wymianie karty graficznej na GeForce'a 2 400
MX, inaczej bym BIOSa nie ruszał, bo po co. Co do napięć to zajrzyj na
jakąkolwiek stronę z danymi technicznymi, nie podaję, bo nie jestem w tej
chwili pewien.
I jeszcze jedno, upewnij się jak chcesz wymienić Durona na mocniejszego, czy
nie musisz zmienić wentylatora.

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy Wawrzyniak_at_klub.chip.pl