Re: Dlaczego gwarancja na dyski trwa teraz rok?

Autor: Przemek (brak_at_nospam.pl)
Data: Sun 20 Oct 2002 - 19:41:05 MET DST

Użytkownik "Piotr W." <nospam_at_news.atmman.pl> napisał w wiadomości
> Tak sobie mysle, ze na dyski najlepiej wogole gwarancji zeby nie bylo.
..
> Dawniej tez byly takie roznice a dyski mialy caly czas 3 letnia gwarancje.
> Kolega do dzis ma 8GB i placze :) i wydal wtedy bodajze 560 zl.
> Jezeli ja swoj dysk spale to nie tylko dlatego, ze mam tylko 30GB zamiast
> 80, ale przede wszystkim dlatego, ze czuje ze z moim dyskiem jest cos nie
> tak. Choc nie ukrywam, ze dysk 60 czy 80 GB by mi sie przydal.

dawniej (czyli 6 do 12 lat do tylu - tyle pamietam) to dyski "popularne"
mialy roczna gwarancje.Dopiero na skutek zacietej konkurencji na tym rynku
zaczely spadac ceny , co roku podwajaly sie pojemnosci a wielu producentow
padlo.Poniewaz zostalo juz niewielu producentow ( z czego czesc ( ibm i
zdaje sie fujitsu)
planuje zaprzestanie produkcji tanich dyskow) latwiej im bylo sie porozumiec
na temat niestosowania dampingowych cen i warunkow gwarancji (gdyby
produkcja hdd byla taka oplacalna to mielibysmy jak kiedys kilkunastu
producentow).

pzdr