Re: reset podczas wypalania

Autor: ..::TP::.. (gero_at_pl.Sp4m.box43)
Data: Sun 20 Oct 2002 - 01:36:36 MET DST

Użytkownik "mosciak" <moscio_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> maja nagrywarka to 524e. nie dziala na kt7a (D750)- wlasnie resety i
zwiechy
> pzry ok 3% plytki. niezaleznie od systemu i sterownikow
aspi/oprogramowania.

> _ale_ dziala az milo na pII266!! i plycie ex. palli na 24x podczas gdy na
> kt7 udaje sie wypalic cos na 4x max.
> i dziala na innych plytach z via (pewnie nie zdazyla ich jeszcze
uszkoodzic)

no ja mam ticzka 24x i plytke abit kt7 i jeszcze mi sie nie zdazylo
stracic plytki czyli skutecznosc wypalania 100% - nie powiem zebym wysmolil
kilkaset plytek ale napewno kilkadziesiac od platinumek, esperanz po
verbatimy
i tdk.

a co do resetow to mielismy ostatnio w robocie plyte abita bx133. Miala taki
dziwny zwyczaj ze sie resetowala w losowych momentach i pewnego dnia wogole
przestala dzialac - po ogledzinach stiwerdzilismy ze kilka kondensatorow
na plycie wyglada nie jak walce a jak beczki - byly to elektrolity
1000uF i 1500uF na 6,3V. Wymienilismy je na nowe 10V i plyta odrazu nabrala
zycia. Jedyny minus taki ze te elektrolity drogie sa bo w Polsce malo kto
ma na stanie 1500uF na male napiecia (wazne zeby gabaryty byly odpowiednie).

A co do tej nagrywary i zwisow na ECS'ie to tez bym sie rozejrzal za jakimis
beczkami - moze nawet w zasilaczu - bo podczas wypalania rosnie
zapotrzebowanie
na energie a to przy zwietrzalych elektrolitach moze powodowac dziwne
rzeczy.

Pozdrawiam,
TP