Re: BIOS do p³yty z komputera Optimus Optitech????

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Sat 19 Oct 2002 - 14:25:05 MET DST

Hej

U¿ytkownik "yorek" <jarekz_at_kki.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> cze¶æ
> dosta³em od kumpla komputer marki Optimus Optitech266 z C266, p³yta g³ówna
> niby ma jakie¶ naklejki z napisami BX ale chipset siedzi jaki¶ VIA, bios
AMI
> ale ¿adnego opisu do tego. mam wiêc pytanie: czy kto¶ wie co to za p³yta i
> sk±d wzi±¶æ bios (o ile istnieje) nowszy od standardowego bo co¶ AGP nie
> bangla?

To pytanie pojawia sie regularnie, moze by FAQ jakis...
1) zapisz ten numer (dlugi szereg liczb i liter) który pojawia sie przy
bootowaiu w dole ekranu po lewej. (Czasami przydatny jest tez nr BIOSu u
góry ekranu po lewej pod tym ca³ym "AMI Bios bla bla bla")
2) wejdz na www.wimsbios.com tam jest opisane jak zidentyfikowac producenta
p³yty i linki do stron producentów. Jak sie uda to wchodzisz na strone
producenta i w jakich¶ dzia³ach typu "old products" zazwyczaj jeszcze s±
takie starsze.
3) swiadomie podaje na koncu - bo nie zawsze sie to sprawdza - ze
wspomnianej strony mozna te¿ sci±gn±c malutki dosowy programik "CTBios " 23
kb chyba. Uruchamie sie go i on sam identyfikuje jaka to plyta i podaje link
do producenta - jesli ma. W praktyce przynajmniej kilka razy trafilem na
plyty ktorych ctbios nie rozpoznal inna rzecz ze stare juz okrutnie

--
Pozdrovionka
Speedy