Re: DFI AK 74-EC

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Fri 18 Oct 2002 - 23:52:02 MET DST

Użytkownik "Lechu" <lechn_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> oficjalna strona DFI na temat plyt AK-74SSC/EC i oto co znalazlem:
>
> Test AK-74SC z procesorem Athlon 1 GHz
> http://www.active-hardware.com/english/reviews/mainboard/ak74-sc-3.htm
>
> Reklama komputera z procesorem Athlon 1,2 GHz i plyta AK-74EC
> http://www.uslink.net/~srossini/sr5000.html
>
> No i co o tym sadzic???
> Dziala czy nie dziala z procesorami powyzej 900 MHz. Znalazlem tez kilka
> miejsc w ktorych jest napisane 950 and faster, 1000 and faster, ale widac
> tam po tekscie ze opieraja sie dokladnie na danych ze strony producenta.

Z Athlonami do 1200 na FSB 100 MHz, z Duronami do 950. Gdyby procesory
szybsze były na tym samym rdzeniu, to by działało, a ponieważ zmieniono
rdzeń (i w związku z tym napięcie zasilania procesora zrobiła nam się
niewiadoma. Osobiście tabelkę ze strony DFI (a zaglądałem tam dzisiaj
ostatnio) tak jak napisałem w pierwszym zdaniu. Myślę, że test praktyczny
będzie najlepszy i da jednoznaczną odpowiedź. A może warto zajrzeć do BIOSa
jakie są możliwości regulacji napięcia?
Też mnie odpowiedź nurtuje, bo wymieniać Durona 800 na 950 jest mało
sensowne, ale na 1300 byłby sens. O Athlonie 1200 jakiś czas temu myślałem,
ale z szyną 100 MHz były już nie do zdobycia (mam na myśli fabrycznie nowe).