Re: Chcę kupić kompa - kilka lammerskich pytań

Autor: daoc_at_poczta.onet.pl
Data: Fri 18 Oct 2002 - 17:40:58 MET DST

witam,

niedawno sam stałem przed podobnymi dylematami, więc postaram się pomóc (w
miarę skromnych możliwości)

> 1. Czy dystki twarde samsunga są dobr, bo słyszałem, że nie i juz lpiej kupić
> Seagate czy Maxtor?

podobno bardzo dobre są Seagate Barracuda IV, sam z takiego korzystam i jestem
zadowolony. Wcześniej miałem Seagate 20 Gb (5400 obr/min) i też nie
narzekałem...

> 2. Jaka jest różnica między pamiecia DDRAM SDRAM czy RIMM? Zastanawiałem się
> nad kupnem SDRAM, może być, czy lepiej sobie darować i kupić DDRAM (chyba są
> nowsze albo coś ??)

Z tego co wiem pamięci DDR SDRAM mogą przesyłać dwukrotnie większą ilość danych
w stosunku do SDR SDRAM, przy taktowaniu z tą samą częstotliwością (stąd nazwa:
Double Data Rate SDRAM). Niestety nie wszystkie płyty główne są w stanie to
wykorzystać, więc nieopatrznie można zafundować sobie droższe pamięci... ale
niewiele szybsze. Musisz więc dobrać płytę do DDR.
Ponadto na płycie nie można łączyć modułów DDR i SDR więc gdybyś w przyszłości
chciał zwiększyć pamięć może się okazać, że trzeba szukać na allegro, bo w
sklepach już nie ma SDR-ów...

> 3. Jaki modem polecacie, Zoltrix może być, czy coś innego?

miałem kiedyś Zoltrixa - Sagittę, dopóki działała wszystko było OK; była bardzo
szybka, nie obciążała proca, bardzo mi się ten modem podobał. Kiedy zaczęła
szwankować trzy razy oddawałem ją do serwisu i ciągle coś było nie tak. Nie
wspomnę nawet ile czasu musiałem czekać za każdym razem. Zoltric olewa sobie
klientów jak może. Przynajmniej takie miałem odczucie. Na maila nawet nie
raczyli odpowiedzieć...
Teraz mam Pentagrama Omen, jest wolny ale nie sprawia najmniejszych problemów...

> 4. Co do płyty głównej, Asus SDR i DDR czym się różnią - zależy, jaka pamięć?

no właśnie...

pozdrawiam,

Daniel Ociński