Obraz dysku - czy ...?

Autor: AndNow (andnow_at_interia.pl)
Data: Fri 18 Oct 2002 - 14:38:17 MET DST

Witam,
Jest sobie w firmie leciwy komputer z dyskiem 850 MB (jedna,
podstawowa partycja).
Chodzi na nim Windows 95 oraz m.in. 3 istotne programy.
Dysk pomału zaczyna siadać. Mam zamiar wymienić go na nowy,
ale do instalacji ww programów musiałbym ściągać gości z
zewnątrz, ponieważ nie mam wersji instalacyjnych (nie są
dostępne dla klientów końcowych). Wiadomo - oczekiwanie plus
koszty instalacji, konfiguracja, odtwarzanie baz danych.
Chciałbym zatem skorzystać z programu tworzącego obrazy
dysków np. Drive Image 2002, z którym do tej pory nie miałem
okazji pracować. Stąd moje pytania:
1) czy po sieci mogę "ściągnąć" całą partycję/dysk z
chodzącym Windowsem (co z plikami chronionymi,
zablokowanymi) na mój komputer (nagrywarkę)?,
2) czy mogę odtworzyć - przenieść obraz na nowy dysk z płyty
CD (jakaś dyskietka startowa z obsługą CD-ROM'u z obsługą
Drive Image plus płytka z obrazem)?,
3) na nowym dysku wystarczy jedna partycja; czy musi mieć
rozmiar taki jak na starym dysku tzn. ok. 850 MB, a
następnie rozszerzyć ją do 2 GB (FAT16), czy też od razu
mogę utworzyć partycję 2 GB, a Drive Image sobie z tym
rozmiarem poradzi?

Z góry dzięki na odpowiedzi na powyższe pytania.
Wszelkie dodatkowe sugestie dotyczące powyższego tematu mile
widziane.

Pozdrawiam

AndNow