Re: Moc zasilacza

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 18 Oct 2002 - 11:50:45 MET DST

Wtrace sie ...

> Błšd! Płyte można dostać za 300zł z za rok/dwa kupić innš ...też za 300zł.

Blad. Za 300 (poza pewnymi wyjatkami -- ale te wyjatki trzeba umiec
znalezc) dostaniesz cos, czego jakosc trudno okreslic bez uzywania slow
uzywanych powszechnie za niecenzuralne. Dokladajac do tych 300zl dodatkowe
100 masz juz mozliwosci wyboru wsrod przyzwoitych plyt producentow, ktorzy
na dodatek prowadza kontrole jakosci sprzetu schodzacego z linii
produkcyjnej ;)
Nie ma _zadnych_ argumentow przemawiajacych na korzysc tanich plyt. Nawet
niska cene latwo zniwelowac oszczedzajac na czyms mniej istotnym.

> Po co? Awaryjnoœć mieœci się w granicach kilku procent więc nie warto
> przepłacać za zmniejszenie tej szansy o 2-3%.

Zalezy jak na to spojrzec. Przyklad z mojego mieszkania -- instalacje
elektryczna mam stara i wystepuja w niej notoryczne skoki napiecia, jakies
szumy, zaklocenia itp (nie jestem elektrykiem, nie wiem, co jest tego
powodem i szczerze mowiac, nie dbam o to). Mam w domu kilka zasilaczy,
miewalem wczesniej z kilkanascie roznych modeli. I tak na przyklad
Codegeny 300W (seria dla P4, z cichym wentylatorem) wytrzymuja u mnie
jakies 2 tygodnie, po czym jest "PYK!" i smrod izolacji. Lacznie kilka
egzemplarzy. FeelV, dwa egzemplarze, jakies pol roku. Jakis blizej
niezidentyfikowany zasilacz uzywany w komputerach Fujitsu-Siemens sprzed
trzech lat -- chodzi do dzisiaj. Enlighty 235W i 250W -- chodza od ok.
dwoch lat, bez problemu. Ze trzy stare zasilacze AT -- chodza bez
problemu. Ale dla rownowagi -- Enlight 300W, model z cichym wentylatorem
-- padl po trzech miesiacach.
Interesujace jest to, ze w zasadzie nie ma znaczenia, czy do zasilacza
podlaczone bylo P4-2.5GHz w odpowiedniej konfiguracji, czy P100 w
maksymalnie zubozonej. Poza takim szczegolem, ze tam, gdzie wystarcza
enlightowe 235W, codegenowe 300W nie pozwala nawet sprzetu porzadnie
wystartowac.
BTW: UPSa tez mialem...

> O ile?

Nie wiem, jak dla Ciebie, ale dla mnie swiadomosc tego, ze mi sprzet nie
zdechnie od przypadkowej szpilki w zasilaniu, jest w tym wszystkim
najwazniejsza.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..