monitory 17" i 19" płaskie i sferyczne

Autor: Rafal (?_at_?.?)
Data: Tue 15 Oct 2002 - 10:12:26 MET DST

Wybrać monitor to jest straszna katorga - już parę dni siedzę i porównuję i
czy słusznie wydumałem, że w tej samej cenie mogę kupić monitor 17" z
płaskim ekranem albo tej samej klasy monitor 19" ale sferyczny?

Przykładowo porównam dwa monitory (oba w cenie ok. 1100 zł)
Monitor 17" CTX (płaski) PR 705:
rozdzielczości :
1600x1200 przy 68 Hz
1280x 1024 przy 80 Hz
1024 x768 przy 106 Hz
Podałem tylko trzy dla porównania

Oraz 19" Samsung SyncMaster 957p (sferyczny):
rozdzielczości :
1600 x 1200 przy 75 Hz
1280 x 1024 przy 89 Hz
1024 x 768 przy 116 Hz
oraz maksymalna rozdzielczość:
1920x 1440 przy 64 Hz

Wychodzi na to że oba monitory są w tej samej klasie (te same rozdzielczości
przy tych samych częstotliwościach), więc wybór sprowadza się do tego czy
zamienić płaski ekran na dodatkowe cale?
Ponieważ dodatkowe cale są dla mnie ważniejsze niż płaski ekran, jestem
bliższy Samsungowi, ale może pominąłem jakieś ważne kwestie?

Rafał