Temperatura pracy Athlona XP 2000+ a Windows XP

Autor: Miedzio (miedzio_at_pertus.com.pl)
Data: Tue 15 Oct 2002 - 01:43:22 MET DST

Witam

Ostatnio (czyli od poczatku:) ten zestaw posiadam stosunkowo krotko) mam w
moim Windowsie XP niczym nie sugerowane resety. Podejrzewam,
ze sprawa dotyczy temperatury pracy procesora. Otoz w dodatkowym
oprogramowaniu dostarczonym z plyta glowna (Gigabyte GA-7VAXP-w biosie
standartowo ustawione jest, ze komputer zostanie wylaczony gdy procesor
przekroczy 110 stopni -dioda termiczna) monitorujacym prace systemu w
zakladce temperatura procesora, podana jest dopuszczalna
wartosc maksymalna: 80stopni (srednio moj procek wedlug tego
programu osiaga okolo 76 stopni), wydaje mi sie, ze po przekroczeniu tej
wartosci system sie resetuje. Teraz mam dwa pytania, czy ta maksymalna
wartosc (80 stopni), to ustawienie w Windowsie, czy cos takiego narzucil mi
dodatkowy program monitorujacy, ktory wgralem (znalezc go teraz mozna
w zakladce "Computer Management"). Chodzi o to czy samo odinstalowanie
przyniesie odpowiedni efekt, czy trzeba poszukac miejsca, gdzie zwieksza sie
dopuszczalna maksymalna temperature (doczytalem, ze dla mojego procesora
wynosi ona 95 stopni). Druga sprawa, to fakt, czy podczas normalnej pracy
76 stopni Celsjusza, to mimo wszystko troche nie za duzo? (temperatura
systemu wynosi okolo 55 stopni). Wydaje mi sie, ze wentylator mam w miare
ok, moze to kwestia pasty termoprzewodzacej?

--
Pozdrawiam
Miedzio