Re: maxtor 60gb, 'wyje'

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Sun 13 Oct 2002 - 12:43:29 MET DST

"Radoslaw Sokol" napisal(la) dnia 2002-10-12 14:07, te oto slowa:

> W dyskach do przodu idzie tylko wydajność i pojemność.

Nie tylko ... (chyba, ze mowa o napedach desktopowych) :-)
Ale i w tym segmencie pewien postep w "niezawodnosci" mozna odnotowac.

> Z niezawodnością jest ciągle mniej więcej tak samo (co i tak
> jest dobrym wynikiem przy ciągle rosnącym obciążeniu mecha-
> nicznym, jakie wytrzymywać muszą dyski).

Wszystko jest uzaleznione od tego, co rozumie sie pod pojeciem
"obciazalnosci mechanicznej". W systemach typu 24/7h mozemy faktycznie
mowic o wyzszej obciazalnosci (ale i tak zazwyczja tylko ukladu
przeniesienia "talezy/nosnika" - dysk wiekszosc czasu i tak spedza w
trybie "jalowym").

W obszar "low-end" zaczynaja wchodzic konstrukcje z ukladami napedowymi
wyposazonymi w lozyskami hydrodynamiczne, wiec z niezawodnoscia powinno
byc przynajmniej "teoretycznie" lepiej. A juz niebawem piezoelektryczne
mikropozycjonery (MEMS) i ... :-)

P.S.
Zastanawia mnie tylko fakt, ze czesto wypowiadaja sie tutaj osoby o
wyzszej awaryjnosci _tanich_ napedow 5,400 czy 7,200 (ATA)
wykorzystywanych do "zasilania" serwerow (kiedys nie do pomyslenia).

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"