Re: Korekcja błędów w SDRAM PC100/PC133

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Sat 12 Oct 2002 - 20:28:44 MET DST

"Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> wrote in message news:ao7bee$mij$1_at_flood.xnet.com...

> No popatrz... na to nie wpadłem :-))) Dzięki!
> Oryginalny moduł 128M to SIEMENS HYS72V16220GV-8 (16Mx72 SDRAM)
> PC100-222-620, cokolwiek to oznacza. Ma on na sobie 18 dużych
> scalaków HYB39S64800AT-8 po obu stronach płytki i żadnego
> dodatkowego EPROMiku, co mnie trochę zdziwiło. Tylko PC133 je mają?
>
> W każdym razie ponieważ oryginalny moduł ma ECC zamierzam dokupić
> mu podobny do rozbudowy. A tak a'propos, czy często się zdarza,
> że pamięć wcześniej będąc dobrą, przetestowaną, uszkadza się
> pracując w pececie? Zakładamy brak przekładania i ryzyka zabicia
> [...]

Zgodnie z powyższym wypróbowałem w moim sprzęcie moduł 128M z ECC:
MT9LSDT1672G-133B1 PC133R-333-542-A1 (128MB,SYNCH,CL3,ECC) i kiszka.
Nie działa razem z oryginalnym SIEMENSEM! Komputer piszczy, nie
bootuje się. Osobno działa, pc wykrywa poprawnie rozmiar i ECC.
Moduł jest dosyć dziwny: ma 9 kostek MT48LC16MBA2-75B i trzy inne,
dwie IDT74A21CF i jedną CDCF2509 plus miniaturowy scalaczek,
to chyba PROMik z danymi kostki.

Włożyłem zatem inny moduł 128M jaki miałem do dyspozycji, bez ECC:
PM16M648YA9-75A, 8 chipsów MT48LC8M16A2-75F i PROMik - działa ok.
Ale oczywiście cały komp działa bez ECC...

Zależałoby mi więc na wyjaśnieniu czemu te dwa moduły z ECC nie
chciały współpracować i jak temu zaradzić aby mieć jednak to ECC.