Re: zakup komputera...

Autor: Maciej \ (tp.sa_at_wp.pl)
Data: Fri 11 Oct 2002 - 13:34:02 MET DST

> Czy plyta glowna + procesor okolo 1.7 + 256 ram faktycznie wyjdzie sporo
> taniej niz podobna konfiguracja Intelowska z plyta glowna "478" ?

srednio, chociaz amd w tym przypadku lepsze

> Kiedys AMD mialo sporo wad, krazyly o nim rozne mity, czy nadal tak jest,
> czy to juz legendy ? Chodzi konkretnie o:

legendy, czesc z nich w swoich czasach byla juz 'legendami'

> - Wspolprace z divx (np. teledyski w ten sposob skompresowane)
> - Wspolprace z grami (jednak nie 3D, dobre strategie wystarcza)
> - Wspolpraca z programi do modelowania obiektow 3D (jako ciekawostke
> traktuje).

nie ma takich problemow

> - Liczba osiaganych punktow w benchmarkach w stosunku do Intela.

zalezy od zastosowan ale ogolnie porownywalna, ew. poczytaj archiwum grupy

> - Stosunek mocy do Intela, kiedys to bylo, ze trzeba co najmniej o 50 -
200
> mhz wiecej zakupic by dorownac intelowskiemu procesorowi.

teraz wychodzi to tak ze intel ma slabsze 'numerkowe' predkosci

> I ogolnie, co o nim myslicie ? Jaki procesor ma teraz najlepszy stosunek
> mocy do ceny ?

athlonXP

> Jaka plyte (koniecznie niedroga) polecic mozna (bez dodatkowych bajerow za
> ktore sie placi) ?

tu tkwi twoj problem, plyta jest bardzo waznym elementem - nawet nie chipset
ale FIRMA - producent plyty, najpierw mowisz ze boisz sie amd bo kraza o nim
plotki a zaraz potem dobrowolnie zkazujesz sie na dowolna plyte byle by
tania, przeciez w to wsadzasz pamieci, proca, karty, podpinasz dyski i
kupisz jakis wynalazek a potem problemy 'bo mam amd'

> Jaki rodzaj pamieci pojdzie na taka plyte ?

teraz tylko DDR'y

jeszcze jedno: jezeli kupujesz komputer w sklepie i sprzedawca mowi ci ze da
ci 'niedroga' plyte glowna - mowiaz ze to pod 'intela 478' to albo
sprzedawca robi cie w balona albo sam nie wie czym handluje

--
- Maciej "yaq" tp.sa_at_wp.pl -
//      Jesus SAVES!      \\