Re: zakup komputera...

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 11 Oct 2002 - 13:35:32 MET DST

Hi,

Przemyslaw Osuch wrote:

> Kiedys AMD mialo sporo wad, krazyly o nim rozne mity, czy nadal tak jest,
> czy to juz legendy ? Chodzi konkretnie o:

Właśnie: _mity_. Mit to informacja z definicji niezbyt prawdziwa :)
Mity krążyły jak i krążą dziś, ale są to tylko... mity.
Z rzeczywistością rzadko miały i mają cokolwiek wspólnego.

> - Wspolprace z divx (np. teledyski w ten sposob skompresowane)

Od dawna bez problemów (oglądam na K6-2 i Duronie).

> - Wspolprace z grami (jednak nie 3D, dobre strategie wystarcza)

Od dawna bez problemów (testowałem na K6-2 i Duronie).

> - Wspolpraca z programi do modelowania obiektow 3D (jako ciekawostke
> traktuje).

Nie testowałem, ale w 3DMaxie Athlony są w tej chwili
chyba najszybszymi procesorami.

> - Liczba osiaganych punktow w benchmarkach w stosunku do Intela.

Martwisz się benchmarkami? Po co?

> - Stosunek mocy do Intela, kiedys to bylo, ze trzeba co najmniej o 50 - 200
> mhz wiecej zakupic by dorownac intelowskiemu procesorowi.

Athlon XP o oznaczeniu XYZV+ odpowiada _mniej więcej_
Pentium 4 XYZV MHz. Zależy to od zastosowania. Jeśli
chcesz mieć pewność "przegonienia" P4, dobrze jest
jednak dołożyć te "100".

> I ogolnie, co o nim myslicie ? Jaki procesor ma teraz najlepszy stosunek
> mocy do ceny ?

Athlon XP lub Pentium 4 dla wymagających -- Pentium 4 wyjdzie
zazwyczaj drożej, ale różnica bardzo wielka nie będzie.
Mówię jednak _wyłącznie_ o P4 Northwood -- starszą wersję
można sobie od razu na początku podarować. Cena zestawu
zależy głównie od ceny płyty i częstotliwości pracy
procesora -- w przypadku płyt głównych gorszej klasy
dolicz też wynagrodzenie jakiegoś doświadczonego "składacza",
żebyś potem nie psioczył czy to na AMD, czy na Intela, jak
coś będzie szło nie tak (prawdę mówiąc w przypadku lepszych
płyt też dobrze jest zlecić uruchomienie zestawu komuś
doświadczonemu).

Duron dla mniej wymagających, z możliwością rozbudowy do
Athlona XP w przyszłości.

O Celeronie zapomnij.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |