Re: Kineskop trinitron.

Autor: oVo (ovo_at_nospam.poczta.onet.pl)
Data: Thu 10 Oct 2002 - 09:37:02 MET DST

On Thu, 10 Oct 2002 02:50:22 +0200, "AndyZ" <andyz_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>A czy literki (zwłaszcza drobne, na bialym tle nie mają delikatnych cieni po
>bokach? Spotkałem się z opinią, że w trynitronach taki efekt często
>występuje.

Wystepuje ale w nowych plaskich Trinitronach. Zaprzestanie produkcji
starych "beczkowatych" Trinitronow to byla pomylka. Tam nie bylo
problemow ze zbieznoscia w rogach, obraz byl idealny, kolory super
odwzorowane. Te nowe "flaty" trudno wyregulowac nawet jak sie czlowiek
dostanie do srodka, jaraja po oczach, male czarne litery na bialym tle
nigdy nie sa ostre. IMO w tej chwili Diamondtron ma lepszy obraz niz
Trinitron.

Rada dla niezadowolonych posiadaczy Trinitronow: jak sie ma waski (do
3mm) i dlugi (ok. 20cm) srubokret to mozna go wsadzic przez szpary w
obudowie i jeszcze kilka rzeczy wyregulowac. Np. przekoszenie kolorow,
zbieznosc jesli nie ma jej w OSD, sub-brightness, focus. Tylko trzeba
uwazac zeby trafic w potencjometr a nie przetwornice wysokiego :o)

Pozdrawiam

oVo