Re: Prosze o pomoc...

Autor: Sławicki (slawicki_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 10 Oct 2002 - 02:28:35 MET DST

"Przemek" <przemek_kowalewski_at_o2.pl> wrote in message
> Mam problem. Komputer wiesza sie przy korzystaniu z internetu. Robi to
> bardzo czesto i nie wiem w czym tkwi problem. System win98 byl instalowany
> od nowa, ale to nie pomaga. Czy to jest wina modemu, czy problem tkwi w
> czyms innym.
> Komputer to
> pII 350, 64ram, riva tnt, modem standardowy isa
>
> Prosze o pomoc,
> z gory dziekuje
Hem... Sprawdź czy modem (a raczej port na którym działa) nie podzielił się
przerwaniem z portem COM który jest na płycie głównej. Powinno być tak, że z
porty COM z których się nie korzysta wyłącza się nw BIOSie, a w miejsce
jednego z nich (np. COM2(4) - IRQ3 / 3F8h(3E8h), lub COM1(3) - IRQ4 /
2F8h(2E8h) ) instaluje się urządzenie obsługi portu komunikacyjnego zawarte
na modemie, tj:
zamiast urządzenia na płycie głównej z adresów I/O i przerwania korzysta
urządzenie zawarte na karcie modemowej.
I tak włączenie niepotrzebnych portów COM może się objawić tym, że pomimo iż
nic nie robią (teoretycznie) to korzystają parami (1 z 3 i 2 z 4) z tego
samego IRQ ),a z tego powodu dzieją się szopki. Miałem taki kabaret na
P166MMX. Teoretycznie powinno w takiej konfiguracji działać... ale praktyka
to najczęściej zupełnie inne tory :-)))
/Pozdrawiam, Sławicki