Re: BOOT ROM

Autor: Sławicki (slawicki_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 10 Oct 2002 - 02:13:20 MET DST

> cześć! mam pytanie... właściwie dwa...

No więc po kolei....

> pierwsze: mam sieciówkę SMC 9432
> z BOOT ROM - kością pamięci... czy
> mogę wyjąć kość z BOOT ROMem z
> tej sieciówki i spokojnie włożyć do
> karty SMC 8432?

Teoretycznie, jeśli ilość nóg jest ta sama to tak, bynajmniej na pewno nie
uszkodzisz nic (Są to zwykłe EPROMY lub inne pamięci trwałe tylko do odczytu
(najczęściej :/ ) o ustandaryzowanym ułożeniu nóg).
Kwestia może być jedynie w wersji programu (nie zatrybi w niej).

> drugie: mam problem z SMC 9432,
> czasem działa dobrze, a czasem nie
> widzi sieci, co może być nie tak
> (poza kablem oczywiście)? istnieje
> jakiś program do sprawdzania?
No tak myślę co na dyskietce (CD-ku) ze sterownikami powinno być coś
testującego kartę w trybie DOS, także medium transmisyjnego.

> trzecie: acha i czy sieciówka wymaga
> własnego przerwania czy może działać
> na tym samym przerwaniu z innymi kartami?
Na pewno może podzielić się przerwaniem np z kartą graficzną, modemem PCI,
Kontrolerem usb czy ATA.
U mnie cztery urządzenia działały na jednym przerwaniu (nie licząc modemu) i
wszystko było OK. Bynajmniej w Windows'ach 98,2000P i 2000S. Jak jest w
innych systemach to nie wiem....

/Pozdrawiam Sławicki