Re: Drukarki HP DJ 5550 i 6122

Autor: ToMasz (witu_at_polbox.com)
Data: Wed 09 Oct 2002 - 22:56:14 MET DST

> Czy ktoś mógłby się podzielić wrażeniami z eksploatacji
> drukarek HP: DeskJet 5550 i DeskJet 6122.
> Chodzi mi o: szybkość druku, jakość wydruków, koszty
> eksploatacji (jak wydajne, na ile starczają tusze - przede
> wszystkim tusz czarny, wydruki tylko tekstu).
5550:
Sama się kalibruje, drukuje sobie, poświeci popatrzy, ustawi i jest OK
tusz czarny około 20 ml
kolorowy też coś koło tego
Foto podobnie

druk czarnobiały : super, normal, econo, i jeszcze jeden "fast" kartki
wychodzą jak z xera, ale linie pionowe są wyraźnie poszarpane. Jednak na
wszystkie wydruki "domowe" używam tylko tego trybu. Przypuszczam że daje to
znaczną oszczędność tuszu.
kolor:
w porównaniu do 845 jest wyraźna - gołym okoem zauważalna różnica ( wiecej
szczegółów). Co mnie dobija w drukarkach 3kolorowych- totalny brak jasnych
kolorów. Na "próbnych wydrukach w sklepie" są ostre kontrastowe zdjęcia, a
spróbuj pstryknąć niebo, śnieg, białe ubrania.... Widać na wydrukach żadko
rozsiane ciemne punkciki.
Foto:
właśnie te 3 dodatkowe pastelwe kolorki są odpowiedzalne za łagodne
przejścia w biel. Wygląda to super. Podobno HP dokładał starań żeby uzyskać
jaknajlepsze rezultaty na zwykłych papierach. Ogólnie wydruki (zdjęcia z
aparatu cyfrowego) są ostrzejsze niż z labu, i lepiej oddają kolory.

Ekonomia:
Brak danych. Nie jest tragicznie, zbiorniki ok 20 ml, nie jest to 42 jak w
HP640, ale wiele drukarek ( hp też) ma mniejsze zbiorniczki. Zamienników
narazie niem, ale kilku producentów twierdzi ze już lada dzień....

To tyle,, jakby jeszcze co to pytaj