Re: Czyszczenie dysku

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 09 Oct 2002 - 15:34:11 MET DST

Użytkownik "j23" napisał:

> Oj mialem juz do czynienia z takimi "fachowcami"

Nie oceniaj nikogo po tym co mówi. Niektórzy faktycznie dużo mówią, a
niewiele robią - ale nie wiesz ile naprawdę potrafi Marek W. Może
każdy z nas mógłby się czegoś jeszcze od niego nauczyć...

> A tak w ogole nie twierdze, ze po sformatowaniu
> dysku nie da sie w zaden sposob odzyskac danych.
> Napisalem tylko, ze to wystarczy zakladajac, ze
> chodzi o zwyklego uzytkownika.

Tutaj naprawdę nie trzeba być magikiem. Wyobraź sobie taką sytuację:
planujesz sprzedać dysk. Formatujesz go. Sprzedajesz go 8-letniemu
chłopcu, którego obsługa komputera polega na wkładaniu płyty z grą do
czytnika CD i przeglądaniu stron o Pokemonach w Internecie. Po kilku
tygodniach chłopiec przez przypadek kasuje sobie katalog ze zdjęciami
Pokemonów. Jest zrozpaczony. Dzwoni do starszego znajomego, który
informuje go, że istnieje możliwość odzyskania tych plików przy pomocy
Easy Recovery Pro. Chłopak szuka w Internecie, ściąga soft, instaluje
go, odpala go. Program prowadzi go za rączkę krok po kroku - w końcu
odzyskuje z dysku wszystkie dane, a wśród nich twój prywatny plik:
"J23 - moje podboje erotyczne.doc" (przepraszam za nazwę - taką sobie
wymyśliłem :-).

I co ty na to?
Dalej twierdzisz, że formatowanie to skuteczny sposób na zamazanie
danych?
Pamiętaj: sprzedając dysk, skorzystaj z poważnych narzędzi.

Pozdrawiam,
Sniper