Re: Notebook z 15" wyswietlaczem

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 09 Oct 2002 - 15:05:56 MET DST

Użytkownik "Artur Łożyński"...
> Witam serdecznie uczestnikow grupy.
>
> Mam pytanie jak wyglad sytuacja notebookow z 15" wyswietlaczami. Czy
> prawda ze sa klopoty z wyswietlaniem obrazu w rozdzielczosciach
> mniejszych niz 1600x1200 zwlaszcza w notebookach firmy IBM.
Nie.
To nie cecha firmy, tylko matryc LCD. Nie wyświetlają ostro
rozdzielczości innych, niż natywne. Jeżeli masz matrycę 1600x1200, to
najlepszy obraz jest w 1600x1200, ew. 800x600,każda inna rozdzielczość
musi być interpolowana przez układ graficzny, stąd rozmycie. Ale można
kupić 15" LCD z różnymi matrycami: 1024x768, 1280x1024, 1600x1200,
wybierz sobie odpowiednią... Przed kupnem popatrz, czy nie ma martwych
pikseli,w niewielkiej liczbie nie podlegają reklamacji...

> Przy okazji czy sie kierowac w doborze notebooka i ewentualnie jak
firme
> rozpatrywac.
Zależy do czego. Ja programuję bazy danych C-S, więc obowiązkowo LAN,
CDRW (może być combo CDRW/DVD), szybki procesor (np.P4) i dużo RAMu.
USB to teraz absolutny standard, przydaje się modem i IrDA. Reszta to
bajery, przynamniej dla mnie, ale wyjście S-VIDEO, bezprzewodowy LAN,
FireWire czy BlueTootch też się może przydać.
Co do firm: IBM, HP, Toshiba, Fujitsu-Siemens - z tymi nie miałem
problemów. ZDECYDOWANIE NIE California Access!!!
pozdro...

Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl