Re: Czyszczenie dysku

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 08 Oct 2002 - 18:35:54 MET DST

Użytkownik "j23" napisał:

> jakos nie wyobrazam sobie, zeby po sformatowaniu
> dysku udalo sie odzyskac dane inaczej niz w jakims
> specjalistyczym osrodku.

Rozumiem, że masz na myśli MBM Komputer z Krakowa? No tak... oni
potrafią odzyskać naprawdę wiele. Podobno jakiś czas temu zasłynęli w
świecie, bo jako jedni z nielicznych potrafili odzyskać dane z
uszkodzonego dysku wyciągniętego z IBM AS400 (ma innej długości
klaster niż cała reszta).

Ale wracając do tematu: o czasu do czasu, w zaciszu domowym odzyskuję
znajomym (i nie tylko) skasowane / sformatowane / zamazane dane z
dysków twardych. Nie posługuję się żadnymi profesjonalnymi
narzędziami. Dysponuję po prostu kilkoma programami w stylu Easy
Recovery Pro, Lost & Found, Tiramisu, itp., itd. Uwież mi:
formatowanie dysku nie stanowi ŻADNEGO zabezpieczenia.

> Mysle, ze nie odpowiadalem na post goscia z UOP-u.

Nie, nie... :-)
A tak na marginesie: naraziłeś mi się czymś, że taka obawa? Przecież
rozmawiamy normalnie, nieprawdaż?

> "format" jest na kazdym komputerze,

A... to już inna bajka. Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się
ma.

Pozdrawiam,
Sniper