Re: Ktory panel LCD wybrac?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 08 Oct 2002 - 16:31:19 MET DST

In article <slrnaq5qgf.9uk.pawelp_at_210-moo-4.acn.waw.pl>, Paweł Paroń wrote:

> Nie wiem czy moja karta na to pozwala (jakiś SiS730 na płycie głównej), ale
> poszukam. To pewnie zależy też od sterowników, a jak i tak używam tylko
> Linuxa, może w X-ach jest taka korekcja, byłoby fajnie.

No jasne, że jest, polecenie xgamma, sprawdzę w chacie jak to działa.

Ale tak w ogóle to jak działa taka korekcja gamma na karcie, czy to również
nie powoduje obcięcia palety kolorów? Czy to jest może robione jakoś
"analogowo", poprzez zmianę charakterystyki jakiegoś wzmacniacza za
przetwornikiem C/A na karcie? Czy może na karcie jest jakaś tabelka, przed
przetwornikiem, w której zapisuje się, że np. wartość 10 na wejściu to ma
być 15 na wyjściu, itd., ale to przecież spowoduje utratę niektórych bitów,
jeśli wejście i wyjście jest 8-bitowe? Może ktoś to objaśnić w jednym
zdaniu?

Paweł