Re: [ot][dlugie] Nowy objaw zajętosci 202122 :-(

Autor: GL12d4 (zgnews_at_WYTNIJ-TO.wp.pl)
Data: Tue 08 Oct 2002 - 15:41:52 MET DST

Użytkownik "Janusz - Vahanara" <vahanara_at_olimp.gapp.pl> napisał w wiadomości

> Wybieram 0202122 w Katowicach.
> Czekam "przepisowe" 30 sekund i teoretycznie powinienem zobaczyć komunikat
> "Weryfikacja nazwy użytkownika i hasła".
> Teoretycznie, bo albo ten komunikat w ogóle się nie pojawia po około
> półtorej minucie połšczenie zostaje przerwane z komunikatem "Komputer zdalny
> nie odpowiedział".
> Albo użytkownik jest weryfikowany pół minuty, minutę, albo znów komputer nie
> odpowiedział.

/ciach/
    Mam to samo w Poznaniu!!!!
Od początku października moje łączenie z netem przez dial-up zamieniło się w
koszmar. Podejrzenia wzbudziła ta dokładan data. Wcześniej 99,99% połączeń na
50667 bps (żeby nie TOT to Petagram Diablo :)) i naprawdę wzystko zgrabnie
hulało (dla zorientoanych - Winogrady). Żadnych dłuższych przestojów po prostu
OK! Nieudane połączenia - na palcu jednej ręki.
    Ale... od pewnego czasu zacząłem dostawać do domu reklamy od Jaśnie
Panującego Narodowego Operatora super ryczałtów, swojego logina i hasła albo
lepiej ISDN, a najlepiej to neostradę (swoją drogą to ciekawe czemu cisza o
SDI - ten rodzaj by do moich potrzeb pasował najbardziej). Oprócz tego
przychodzili do domu przedstawiciele JPNO TP S.A. rozdawali ulotki i zachęcali.
Olałem i co? Nie mogę się łączyć z netem tradycyjnie - czyli 0-202122+ppp+ppp.
Objawy dokładnie takie same jak u przedpiścy. Straaaasznie długie weryfikowanie
usera - w tym czasie mój software'owy niewindowy wykrywacz połączeń dial-up się
uruchamia, pokazuje nawiązane połaczenie i kaska idzie !!!! Za chwilę wyskakuje
komunikat o zdalnym nieodpowiadającym komputerze i rozłącza się - ponowna próba
nawiązania połączenia z serwem tepsy, po kilkunastu sekundach znowu włącza się
wykrywacz połączeń dial-up i znowu nalicza czas trwania połączenia z
nieodpowiadającym serwerem!!!! Co jet grane?
    Udało mi się _kilka_ razy połączyć, a korzystam tylko w czasie "tańszym" -
po 18:00 i w wolne., to mimo 50667 bps nic się nie dzieje. Wskaźnik pracy
modemu miga przez sekundę na 15-20 sekund. Nie jetem w stanie odebrać poczty
czy przejrzeć www.
    Pamiętam jak kiedyś, chyba w Wybiórczej, czytałem artykuł o tepsie
zakładającej dławiki w centralach by wymusić na ludziach "zastanowienie się"
nad lepszym połączeniem niż dial-up opartym o łącze telefoniczne. Czyżby
mnie/nas to włanśie spotkało? Czy inni użytkownicy dial-up (PPP) zauważyli
podobne problemy? Czy węszę jakąś torię spisku, a tu Kochany Operator czyni
jakieś prace modernizacyjne, by polepszyć w przyszłości łączenie z interntem :/

GL12d4