Re: Przeniesienie systemu z partycji na inna partycje ?????

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Tue 08 Oct 2002 - 01:28:32 MET DST

Użytkownik "GRU" <wetxxx_at_terramail.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanko do Szanownych Grupowiczów. Czy istnieje możliwośc
> przeniesienia systemu operacyjnego z jednej partycji na druga ???
>
> Mam nastepujaca systuacje.
> Na 1 partycji mam win xp , na 2 Winme. Chcialem zamienic system
> plikow tej 1 na ntfs ale w helpie doczytalem sie ze jezeli ma sie 2
> systemy operacyjne, nie mozna 1 partycji zaminic na ntfs, poniewaz
> nie bedzie dzialac menu startowe wyboru systemu. Czy to prawda ?
> chcialbym oszczedzic sobie reinstalacje winxp , ze wzgledu na to ze
> mam wszytsko skonfigurowane i nie chce przez to wszytsko przechodzic
> [...]
Menu wyboru systemów będzie działać i XP uruchomisz. Natomiast będzie
problem z tym WinMe. Po pierwsze - druga partycja musi być primary, po
drugie - musi się zaczynać poniżej 7,8 GB. Jeśli te warunki są
spełnione, to da się go uruchomić. Będzie jeszcze tylko kłopot z literką
partycji systemowej, która po zmianie systemu plików na pierwszej
partycji na nieczytelny dla ME, zmieni się na C i trzeba będzie od nowa
instalować system i wszystkie programy.

M.