Re: Glosnosc pracy pceta

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sun 06 Oct 2002 - 15:21:52 MET DST

Hi,

Tomasz Grzegorczuk wrote:

> pracuje na czyms takim od pewnego czasu choc sie radiatory nagrzewaja w
> zasilaczu do ok 70 stopni to dziala jak narazie prawidlowo ale mam
> watpliwosci czy nic sie nie stopi czy tez spali przy takim obciazeniu ...

Takie coś może działać przy małym obciążeniu, ale ja bym
jednak nie ryzykował. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest
dołożenie do dużych radiatorów układu załączającego wiatrak
po przekroczeniu pewnej temperatury. Obniżając odpowiednio
napięcie wiatraka uzyskasz wtedy cichą pracę nawet przy
aktywnym chłodzeniu, a układ zapewni wyłączenie wiatraka,
jeśli nie będzie on potrzebny.

Zasilacze są dość wrażliwe na pracę w wysokich temperaturach,
a głupio jest sobie spalić cały komputer przez awarię zasi-
lacza.

> mi dysk mam samsunga 4,3 gb ale teraz jest tak glosny w pracy, ze zaczelo mi
> to naprawde przeszkadzac ... moze ktos z Was zna sposoby lub ma patenty
> ktore moga wyciszyc dysk ? Jezeli nie to prosilbym o polecenie dysku w
> granicach 200 zl ktory bylby nieslyszalny ...

Zazwyczaj skutkuje położenie dysku na odpowiednio wyciętym
kawałku twardej gąbki (wentylacja!) na dnie obudowy. Można
też pokusić się o zbudowanie odpowiednio wyprofilowanego
pudełka, ale wtedy już wentylacja zaczyna być krytyczna
i raczej bez wymuszonego obiegu powietrza wiele się nie
zdziała.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |