Re: dysk 80 Gb

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 06 Oct 2002 - 00:15:13 MET DST

On 5 Oct 2002 16:48:31 +0200, skrzeczowas_at_poczta.onet.pl wrote:

>witam.
>
>zakupilem ostatnio komputer o dosc dobrych parametrach i z dyskiem twardym
>seagate'a barracuda IV 80Gb. problem pojawil sie przy instalacji systemu -
>uzywalem doychczas windows 98 i wszystko bylo w porzadku - teraz jednak , gdy
>chcialem programem fdisk podzielic dysk na 3 partycje (4 , 4 i 72 Gb) to
>poinformowal mnie on , iz moj dysk ma pojemnosc tylko 10Gb.
>Tym samym nie wiem co zrobic - czy da sie uzywac windows 98 i poslugiwac sie
>cala pojemnoscia dysku? jezeli tak - jak to zrobic. prosze o pilna odpowiedz.

Przecwiczylem. Na razie ze skutkiem negatywnym. Ale znalazlem w
instrukcji od plyty glownej odpowiedz co jest grane:

FDISK i SCANDISK z Win98 to kontynuacja archaicznych szesnastobitowych
narzedzi. Nie radza sobie one z dyskami powyzej chyba 64GB - skutek
jest jaki widzisz, przy starcie systemu, nawet jak zewnetrznym
narzedziem calkiem poprawne partycje pozakladac, zaczyna sie Windows
pienic ze dyski sa do d...
Rozwiazanie:
W instrukcji od mojej plyty glownej radza po prostu sciagnac nowsze
wersje owych narzedzi a pozniej ciut na piechote instalowac Windowsa.

--
Darek