Re: uszkodzony boot sektor

Autor: Bogdan C. (sp8alc_at_wp.pl)
Data: Sat 05 Oct 2002 - 11:20:11 MET DST

On Sat, 5 Oct 2002 01:02:29 +0000 (UTC), "to_tylko_ja"
<adres_at_antyspamowy.pl> wrote:

>Witam..
> Mam maly problem z dyskami. Oba(bo sa dwa :) ) hm..maja uszkodzony
>boot sektor nie mam pojecia jak to sie stalo..wczesniej dyski te
>pracowaly dlugi czas..bez bledow..teraz nie mozna ich sformatowac
>systemowym Formatem. Czy istnieje jakis sposob na sformatowanie ich..?
>moze jakis program .?
> Z gory dzieki za rady.

O co w koncu chodzi - czy o Mater Boot Record czy o Boot recordy na
partycjach.
Kto dzisiaj uzywa fdisk ? - nikt.
Znajdz jakies porzadne narzedzia - MBRTools, MBRWork (15 kB) z
www.terabyteunlimited.com
Mozesz uzyc tez dos'owej wersji Partition Magic i zobacz co powie.
Lub Ranish Partition Manager - jest maly.
Jak godzisz sie na utrate danych to zamaz caly MBR zerami
a potem fdisk /mbr i masz dysk bez partycji i wtedy musi sie dac.
Chyna,ze (co jest nieprawdopodobne dla 2 dyskow poza IBM) jest
fizycznie uszkodzony pierwszy sektor dysku.
Pozdrawiam